Røldalsbuksa

9/24/2015

Da Kofteboken kom ut i fjor, visste jeg med en gang at jeg bare måtte strikke Røldalkofta. Jeg la opp, strikka to ermer og så ble den liggende. Lenge. Jeg var på nippet til å rekke opp, men så fikk jeg en idé-hva med å lage en varm, god og fin ullbukse av ermene, det var jo lite strikking som gjenstod, og jeg fikk brukt det garnet jeg ellers hadde rekt opp og putta i en pose innerst i skapet.


Bildet er litt uklart, men det viser mønsteret som skal være øverst på bærestykket på kofta-det strikka jeg etter å ha satt sammen beina på en pinne, og så måtte jeg improvisere litt for å få en høy og god ribbekant og strikke buksa litt høyere bak.

Buksa er lang i beina (mine armer er lange, og jeg strikker alltid litt ekstra lengde på ermer), så den vil nok ikke passe før neste år-men det gjør jo ingenting, med en lang og smal unge vil den passe før eller siden. Garnet er Rauma Tumi, og flere detaljer ligger på Ravelrysiden min. Dette er Aprilprosjektet mitt i 12 months of knitting.

10 kommentarer:

  1. Å så fin - god idé å lage bukse av den :)

    SvarSlett
  2. En veldig god løsning du kom med der.
    Kjempefint mønster.
    Det blir nok en kofte på deg, bare ikke Røldalskofta.
    Snart helg !

    SvarSlett
  3. Den ble jo skikkelig fin! God idé :)

    SvarSlett
  4. Så lurt! Ikke gøy å rekke opp igjen, og opprekksgarn blir gjerne bare liggende også. Dette ble jo en flott bukse istedenfor.

    SvarSlett
  5. Knallfin bukse! Vil nok være veldig kjekk å finne frem igjen når den blir passelig =)

    SvarSlett
  6. Så lur løsning! Og garantert i gen som har lik! Om du ikke starter en trend, nå.

    SvarSlett
  7. Så genialt! Den ble jo kjempefin :)

    SvarSlett
  8. Det var en veldig kreativ løsning! Buksen ble kjempefin :)

    SvarSlett
  9. Kjempe stilig og utrolig kreativt ! :) Kanskje vi får et bilde av den på til neste år ? :) Ha en fin helg.

    SvarSlett
  10. For en genial ide. Buksene ble jo kjempestilige :D

    SvarSlett