Sanderdrakta

9/17/2015



Da jeg teststrikka en kjole for Knittingmoments for en stund siden, fikk jeg velge et mønster fra sida hennes etterpå. Det måtte bli Sanderskjorta, som jeg har forlenget og strikka bein på så den kunne fungere som en fin og varm liten sak i overgangsperioder mellom høst og vinter, og vinter og vår. Den har ligget ferdig leeeeenge, det er først nå jeg har fått vaska den og prøvd den på Vetle.



Den sitter som støpt (nesten litt for støpt), og mini har tatt av seg en del de siste ukene når han har vært syk og ikke spist noe særlig. Dermed vil den nok være for kort og trang til våren, men nå kan den brukes inne på kjølige dager.



Drakta er strikka i BabyAlpaca Silk fra Drops som jeg fikk i garnbytte fra Dumlepus på Instagram, elsker det garnet! Det gikk med to nøster, og jeg kunne med fordel ha strikka den lengre. Bredden er det ikke så nøye med, strikk vider seg jo ut greit i bruk. Siden garnet er tynnere enn originalgarnet, tok jeg utgangspunkt i størrelse 4 år og tilpassa lengden (trodde jeg) etter Vetle.

Det blir en del småstrikk om dagen, og mye julegaver, så det kommer nok ikke så mye ferdig på bloggen på en stund. Vi har så smått begynt å pynte litt, og jeg planlegger å lage en del julepynt selv, så det vil jeg vise frem.

God adventstid!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar