Smooth Move

9/17/2015



Endelig ble Smooth Move ferdig! Sjalet er ett av tre sjal i sommersjalsamstrikken (summershawlkal) fra dyktige Stephen West aka westknits. Jeg starta på det i slutten av mai, og i forgårs var alle ender festet og det fikk seg et Milobad. Designet er enkelt, men effektfullt-en strikker forkorta rader (short rows) og øker en maske i den ene enden av sjalet hele tiden, så maskene forskyver seg i et fint diagonalt mønster.



Da sjalet var ferdig strikket, skulle det ferdigstilles med en icordkant rundt hele, og det tok tid! En smart og fin måte å få kanten til å ligge pent var å plukke opp og strikke en omgang masker rundt hele kanten før jeg strikka på icorden. Nok et pluss i boka for god design fra westknits. Jeg har strikka sjalet på pinne 3.5, og brukt ulike rester av silke/ull/alpakkablandinger, mens den gule kanten er strikka i Arwetta Classic.

FAKTA

Mønster: Smooth Move av Stephen West

Pinner: 3.5 mm

Garn: Ukjent ull/silkegarn (grønt), Blackhill højlandsgarn (sort), Sandnesgarn Alpakka Silke (grå) og Arwetta Classic (gul)

Endringer: Ingen!

Sjalet er en gave til ei venninne som har fylt år tidligere i år, og jeg håper (og tror) at det faller i smak. Jeg fortsetter med det jeg tror blir høstens favorittgenser, nemlig Il Grande Favorito, og ei ullbukse til Vetle som jeg prøver å improvisere meg frem til. Det blir lite strikking i sommervarmen, men i bilen til og fra strand og by pluss litt på kveldstid så blir det en del masker likevel.

Fortsatt god sommer til dere!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar