Snorkedress

9/17/2015



Nok en snorkedress er ferdig. Da jeg fikk vite at noen i den utvida familien skulle ha ei jente i november, dykka jeg inn i lageret etter noe passelit snuppete og mykt garn, uten at det skulle være for sukkersøtt. Den pudderfargede silkealpakkaen til Drops er en favoritt hos meg, og det er den jeg har brukt (dobbel tråd) som hovedfarge i dressen.



Stripene er strikket i Semilla Fino (brun, øverst), minialpakka (Sandnes, lakserosa i midten) og silkealpakka (Sandnes, burgunder nederst). Knappene er siste rest av burgunderfargede fra farmorlageret, det tynnes ut i rekkene!



For å unngå stikkete merkelapp på sart babyhud sydde jeg den på utenpå, øverst i nakken. Elsker fargene!



Dressen er strikka på pinne 6 og 5.5 mm, i minste størrelse (0-4 mnd) med litt ekstra lengde på bol, ermer og bein. Likevel var det et kjapt strikketøy, det går unna med dobbel tråd og lekre farger. Jeg har fremdeles et par nøster av puddergarnet igjen, så det er meget sannsynlig at denne lille jenta får noe matchende tilbehør.

God ferie til dere som titter innom!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar