Sommerstrikk til Vetle

9/20/2015

I år har jeg strikka noen sommerplagg til Vetle, i ull/bomull og ren bomull. Siden jeg har hatt en bloggpause er det en del prosjekter som er vist frem på Instagram, og de vil jeg gjerne vise dere også. Først ut er ei egenkomponert sommerdrakt,  i Geilsk Uld/Bomuld. Denne var god på de varmeste dagene, selv om vi ikke hadde så mange av dem. 

En sommertopp i bomull fra Søstrene Grene ble det også, den blir brukt over bodyer utover høsten også. Denne har jeg også strikket uten noe mønster.


Sommerplagget jeg er mest fornøyd med til han, er denne singleten strikka i Mandarin Petit, mønsteret er fra heftet 1507 Søte små i bomull, men jeg har dikta etter ermedelinga. Fargen er ekstra fin syns jeg, og denne har han bodd i gjennom sommerferien. 


Siste vår/sommerplagg ut er denne romperen, som ble brukt på 17.mai i år. Den er strikka i Tumi fra Rauma, også etter eget hode. En dag skal jeg skrive ned alle disse egne mønstrene mine og lage ei bok. Kanskje. 

Nå er det imidlertid høst, jeg strikker okergul Snøløvgenser og teststrikker ei finfin guttekåpe for mamaknit, i tillegg til knallgule sokker i Wollmeise, til Vetles høstgarderobe. 


2 kommentarer:

  1. Så fine sommerplagg. Og jeg likte at du har laget deg dine egne vri på dem. Og sommertoppen og andre du kom opp med egne mønstre på syns jeg var flotte.
    Absolutt verdt å tenke på å gi ut egne mønstre via bok/PDF filer på Ravelry eller andre salgsteder.
    Ha ei go uke !

    SvarSlett
  2. Her var det mange fine sommerplagg!

    SvarSlett