Vetlebuksa

9/17/2015



Nok ei ullbukse fra bilstrikking i sommer-mange turer til og fra stranda resulterte i denne. Mønsteret er improvisert, og den passer på en prikk til Vetle. Garnet er et sokkegarn (G-B Wolle SuperSocks 6-fädig) og det gikk akkurat med 100 gram, og knappene er fra farmorlageret. Jeg har notert ned det jeg har gjort på Ravelrysida mi, hvis noen har lyst til å prøve seg. Skulle jeg strikka den en gang til hadde jeg gått opp en halv pinnestørrelse for å få litt mer vidde i beina.



Buksa har vært i bruk et par ganger i høst allerede, den er god nå som det er litt surt ute, men ikke kaldt nok til å bruke strømpebukse under ulla.



Selene er litt lange, men det går fint-da varer buksa lenger. Her lukter vi på blomster!



frksnupp-merket er sydd på bak, bodyen er fra Mole Little Norway-litt brede og korte modeller, men veldig myke og gode. I mangel av en hals bruker vi silketørklær fra Nøstebarn, men de begynner å bli små nå. Jeg har planer om å strikke en snurrehals fra trivelig og surrehue til han, må bare finne det perfekte myke garnet først.

I skrivende stund har jeg felt av Big Alfred´s, og er godt i gang med UFOseptember. Neste prosjekt er ei ribbebukse jeg begynte på tidligere i sommer, kom til kilen og så var det slutt-bein er så kjedelig. Men nå skal den bli ferdig, så Vetle har noen myke bukser til barnehagen (enda noen, men han gror så fort at mange av de som var beregna på barnehagehøst allerede er blitt knebukser).

God lørdag til dere-håper på finvær i morra, da skal vi gå søndagstur i Dyreparken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar