Frøken Seilergenser

10/16/2015

Årets favorittgenser er definitivt Frøken Seilergenser fra Pickles, strikka i originalgarnet Merino Tweed (som seiler opp til å bli en favoritt i garnlageret også), sammen med Pickles Angora. 
Jeg strikka min bittelitt lengre i bolen og ermene, og tilpassa raglanfellinga så jeg fikk halsen litt tettere.


Fargene er mer riktige på dette bildet. Genseren har jeg på så ofte jeg kan, den er deilig myk og passe varm. Har mer garn på lager til en til, så håper jeg får en på pinnene om ikke så lenge.
Dette var maiprosjektet i 12 months of knitting.

Denne helga reiser jeg til Stavanger på jentetur, for en gangs skyld ikke strikkerelatert ;) det blir veldig fint-vi er fem venninner som ikke har sett hverandre samlet på mer enn tre år, så nå er det jammen på tide. Satser på mye vin, skravling og deilig mat-god helg!

4 kommentarer:

  1. Gøy å se hva du strikker!
    Og med hva....Pickles Merino tweed blir fantastisk mykt etter vask-liker det godt:)
    Genseren ble kjempefin-veldig kledelig.

    Strikkfrid

    SvarSlett
  2. Flott dame og flott genser! :) Kom over bloggen din via en lenke og sett på alt det fine du har strikket. Mye tips og inspirasjon, skulle hatt så mye mer strikketid ^_^ Jeg strikket en versjon til vesla mi i sommer, men valgte å ikke strikke til meg selv pga at jeg trodde passformen var litt løyen. Denne var knallfin. Kanskje jeg må ha en også :))

    Nyt fine høsten :D

    SvarSlett
  3. Så kjekt med en favorittgenser, spesielt når garnet bare blir finere i bruk. Noterer meg Pickles Merino Tweed som noe som må prøves.

    Kos deg med jentehelg! :)

    SvarSlett