Høstjakke II

10/02/2015

Høstjakka mi er endelig ferdig, og den har jeg bodd i siden den kom av pinnene. Som sist har jeg brukt litt tynnere garn for å få ei lettere jakke, denne gangen ble det en tråd Pickles Merino Tweed i fargen Bronse, og en tråd Pickles Silk Mohair i fargen Kakao.


Jeg strikka først lommer på jakka, men de kom alt for langt ned på jakka da jeg hadde vaska den, og så ble de litt tunge-så jeg fjerna dem og sydde igjen. Det syns ikke så altfor godt, heldivis. Vi er heldige og har ei lita strand rett i nabolaget, her har vi hatt flere søndagsturer med bøtte og spade-regner med det blir fast rute utover høsten og vinteren også.


Høstjakkemønsteret er og blir en stor favoritt, jeg tror jeg må ha en i originalgarnet også (Pickles Tweedy og silkmohair) etterhvert. Denne var augustprosjektet mitt i 12 months of knitting i år. Så får det bare være at septemberprosjektet enda ikke er på pinnene....

I morgen kommer ei god venninne på besøk og skal overnatte, det blir koselig siden vi ses så altfor sjeldent. God helg!

4 kommentarer:

  1. Så lurt å strikke den litt lettere og tynnere, den ble kjempefin! Nydelig farge.
    Kjekt å se deg tilbake på bloggen!!!

    SvarSlett
  2. Så fin den ble! Jeg har også lyst på ei litt lengre jakke, men kvier meg for å begynne da jeg er avhengig av at den blir ganske tynn/lett. Noterer din kombo av garn bak øret og planlegger videre :)

    SvarSlett
  3. Den så skikkelig deilig ut! Og jeg så ikke sømmen etter lommene før jeg så etter, så den skjulte du godt :)

    SvarSlett
  4. Nydelig farge på jakka di. Kjenner jeg får litt dårlig samvittighet, for i fjor høst begynte jeg på en Høstjakke til meg selv. Den ligger uferdig laaangt inni skapet mitt :/

    SvarSlett