Høstløv

10/05/2015

Vetle har på seg lue i Mandarin Petit/Madelinetosh Sock som er strikket uten noe mønster, godt å ha i vekslende temperaturer, og ribbestrikka bukse fra Nøstebarn, pluss nøstebarnhals i Fin fra Du Store Alpakka.

Snøløvgenseren fra Marianne Bjerkman/@knitsandpieces er ferdig, etter å ha ligget i kurven en stund mens jeg strikka på andre ting. Genseren begynte jeg på i sommer, planen var å strikke like gensere til Vetle og meg selv. Nå er hans ferdig, og det er han som har bestemt at genserne skulle være gule. Mønsteret er godt skrevet, elsker løvdesignet og nå gleder jeg meg bare til å begynne på min egen. Voksenversjonen strikkes på tykkere pinner, så jeg må pønske litt på garnvalg, men jeg tror jeg vil strikke den tilnærmet lik, så det må bli Sterk og en følgetråd for å treffe strikkefastheten.

Det er full aktivitet for tiden, så å få til et bilde forfra der modellen står stille, viste seg å være ganske utfordrende. Dermed får dere actionbilder i stedet. Da siste tråd var festa, ville han ha genseren på med en gang, og den er på i barnehagen i dag. Vinn-vinn for begge to!
Jeg har strikka i Sterk fra Du Store Alpakka, på pinne 3.5 og 4.5, størrelse 3 år. Den sitter fint på, litt lang men kan nok brukes hele neste høst og vår også, så jeg er godt fornøyd. 

5 kommentarer:

  1. Utrolig fin i gult!

    SvarSlett
  2. Ser ut som han har god peiling på fargevalg. Kjempefin! :)

    SvarSlett
  3. Flott gulfarge, og det mønsteret er så fint! Blir koselig med like gensre.

    Fine bilder! :)

    SvarSlett
  4. Flott genser, flott gutt, sier mormor !

    SvarSlett
  5. Den har jeg nettopp kjøpt oppskrift til. Utrolig flott genser. Veldig fin i gult:)

    SvarSlett