KK-genseren

10/31/2015

For tida er det mye på pinnene, men lite som blir ferdig-en naturlig konsekvens av å jobbe i garnbutikk med masse inspirasjon og deilig garn. Genseren på bildet over er imidlertid klar, den henger som modell i butikken og jeg har den på når det er ekstra kalde dager.

Genseren er strikka i dobbel Plum fra Rauma, den er lett som en fjær og myk som en sky-og et lite h***** å strikke i garnet som har null elastisitet i seg. Men det var verdt arbeidet, deiligere genser skal du lete lenge etter. Mønsteret stod i KK i et augustnummer, enkelt konstruert og enda enklere å strikke. Fargen er vanskelig å gjengi, den er mørk marineblå, nesten svart. Halskanten har jeg endra litt ved å hekle en rad med fastmasker inni så den ikke skulle bli så vid. 

Oktober har vært travel, både S og jeg har reist litt og kost oss, i tillegg til at vi har hatt besøk av familie fra Trondheim. Legg til mye jobbing, program på ettermiddagene og høstmørke så har du oppskriften på lite strikketid ;) men-jeg har tusen ting på pinnene, og snart må vel noe bli klart. Vetle har blant annet etterlyst en gul og blå (!) traktorgenser, så nå er traktormarius i Sandnes Merino på pinnene. Mor hadde håpt på en blå genser med gule traktorer, men mini hadde planen klar; genseren skulle være gul, og traktorene blå (eller turkise da). Tror uansett den blir fin, han har god fargesans, ungen min. 

Vi avrunder oktober med en rolig helg, far i huset ventes hjem fra København og vi har for en gangs skyld ingen planer for søndagen-det ligger an til pysj, kaffe, strikketøy og kanskje en tur på lekeplassen hvis vi gidder.

God høsthelg!


3 kommentarer:

  1. Deilig garn og mye inspirasjon å få i garnbutikk . Skjønner veldig godt at tiden blir knapp!
    Og lillegutt har fine ønsker, gleder meg til å se genseren.

    SvarSlett
  2. Fin genser! :)

    Noen garn er virkelig ikke noe gode å strikke med, men så blir det ferdige plagget så bra at man holder ut likevel.

    SvarSlett
  3. Herlig, gleder meg til å se bestillingsstrikket! :) (Her ønskes bare kjoler så har gitt opp bestillingsstrikk)

    SvarSlett