Mannfolkgenseren

10/09/2015

Kjærestens genser var ferdig i juli, først nå er det kaldt nok til å bruke den. Denne var drøy å strikke, over et halvt år tok det-men den ble veldig bra!
Mønsteret er i utgangspunktet E. Zimmermanns Seamless hybrid with shirt yoke, men jeg strikka raglan istedet for salskuldre (hele tre ganger, for å få rett fasong) og doble kanter.


Kantene er strikka med dobbel Madelinetosh sock i Betty Drapers Blues, den fineste blåfargen som fins-så skifta jeg til hovedfargene som var en tråd Pickles Merino Tweed i fargen Stamme og en tråd Duo Silkemerino i brunt. 


Mottaker syns det er noe klamt å bli tatt bilde av, men tar det pent likevel. 
Detaljer og mer info ligger på Ravelry, og med dette har jeg strikka årets plagg til kjæresten, noe som betyr at jeg kan gå tilbake til å strikke jakker og gensere til V og meg selv ;)


2 kommentarer:

  1. Så enkel og så fin:)

    SvarSlett
  2. Kjempe fin genser til mannebeina dine, heldige han!

    SvarSlett