På pinnene

11/04/2015

I dag har jeg tatt en opptelling av alle prosjektene mine, totalt åtte stykker. Det er litt for mange, så nå skal jeg gjøre ferdig ett og ett før jeg legger opp noe nytt-forhåpentligvis før jul! De to ermene på bildet tilhører traktor-Mariusgenseren jeg skrev om i forrige innlegg, så langt har jeg kommet på den.

Neste prosjekt er også en Mariusgenser, fra toppen og ned til meg selv. Denne måtte jeg regne og styre litt med før jeg fikk til mønsteret som jeg ville, og dette er favorittprosjektet mitt for tida. Før jeg strikker mer på den skal jeg gjøre meg ferdig med prosjektene som ikke er til meg selv. Forøvrig er det Hifa sin Pelsull sammen med en tråd Karmin Supertynn Alpakka i bunnen, og naturhvit angoratweed fra Drops (utgått) i mønsteret.

Et par ullbukser til Vetlekusina er det som skal ferdigstilles først, de hun hadde fra før var for små, og så har hun fått et par som er for store-så da må det selvfølgelig strikkes noen som passer nå mens det er vær til å bruke dem! Garnet øverst er diverse rester av strømpegarn og tynn ull, mens beina og lommer skal strikkes i Arwetta strømpegarn, dobbel tråd. Denne går fort og fargene gjør det gøy å strikke, så jeg satser på å ha den klar i løpet av helga.

Siste Mariusprosjekt i denne omgang-votter i PT3 og Fritidsgarn som skal toves lett. Mønsteret er fra det siste juleheftet til Sandnesgarn, men det ligger gratis på nettsidene deres også. Ingen sak å strikke på pinne 6, men det var den berømte andrevotten da...disse har foreløpig ingen mottaker, men sannsynligvis blir det far i huset som stikker av med dem. 

Neste prosjekt er et skikkelig restegarnsprosjekt-en liten babykjole med innebygget body, denne blir nok ferdig fort også og havner i gavekassa.
Jeg har brukt tynn alpakka og silkemohairrester.

Syvende prosjekt er ei selvkomponert jakke til meg selv, i dobbel tråd silkwool/cottonwool fra Garnudsalg, og en tråd med Brushed Alpaca Silk fra Drops. Denne blir liggende helt til slutt, sannsynligvis, for den er aller morsomst å strikke på. Det åttende prosjektet er hemmelig, så det får jeg spare til etter jul!







1 kommentar:

  1. Her var det mye fint! Men kjenner meg igjen, fort gjort å begynne på flere prosjekter på en gang. Har alt for mye liggende, må få ferdig noe nå☺️. God helg😀

    SvarSlett