Poncho til svigermor

11/22/2015

Ett av novemberprosjektene mine som ikke ble en UFO, var denne ponchoen. Riktignok ble den påbegynt seint i oktober, og var en temmelig forsinka bursdagsgave til svigermor. Nå ligger den pakket og klar til å sendes, bare flaks at jeg huska å ta et dårlig innebilde av den før den røyk i gråpapiret. Det er lite dagslys for tida, og når det er lyst nok til å ta bilder er jeg som regel ikke hjemme.

Ponchoen har lånt noen masketall fra denne oppskriften, og jeg har latt meg inspirere av Arvingen til fasongen. Ellers har jeg dikta, prøvd på og forsøkt å tilpasse den til svigermor som er litt lavere enn meg. Garnet er Drops Air-det likner veldig på Puno fra Rauma og Myk fra Sandnesgarn (sistnevnte er hakket tykkere tror jeg) og det gikk med fem eller seks nøster på pinne 6. Jeg strikka inn ermer for å få den litt mer praktisk, og med litt godvilje skal det gå an å bruke den som genser under jakka på de kaldeste dagene i Trøndelag.

Nå er jeg nede i tre UFOer til resten av november, det skal vel holde hardt å rekke mer enn en (halv) av dem-Mariusgenser til meg selv, Piajakka og det hemmelige røde prosjektet er alle store og jeg er ikke mer enn halvveis på noen av dem. Innimellom strikker jeg småprosjekter som luer og votter til den evigvoksende ungen min, pluss småstrikk som går i baby/gavekassa. Jeg har planer om å sende av gårde en del av det til Warm greetings, det var bare det å få somla seg på posten.

I dag er det kald søndag, far og sønn morgenbader (digg med boblebad!) og jeg drikker kaffe og spiser pepperkaker, før vi skal på julemarked seinere på dagen. Fin søndag!

1 kommentar:

  1. For en heldig svigermor! Snill du er som strikker til alle rundt deg :)

    SvarSlett