Ufonovember

11/11/2015

@einkopptetakk har dratt i gang #ufonovember på Instagram, og der har jeg kasta meg med. Først ut var ullbuksa til Vetlekusina, den ble ferdig på et øyeblikk (dobbelt garn og tykke pinner går fort) og overlevert forrige uke. Det er ei skikkelig restegarnsbukse, med tynn ull, sokkegarn og noe merinoull i en salig blanding. Myk, fin og oppskrift etter eget hode-snart må jeg kanskje skrive ned alle disse egenkomponerte mønstrene mine?

Stripefargene er Arwetta Classic, et deilig mykt sokkegarn som egner seg bra til barneplagg siden det er nylonforsterka, men mye mykere enn for eksempel Sisu fra Sandnesgarn. Fine farger og stort utvalg er det også. Vetle bestilte samme bukse til seg selv, vi får se om jeg gidder å strikke enda en-kanskje blir det ei lue av restene.

I skrivende stund holder jeg på å strikke ribbekant nede på ponchoen til svigermor, det tar sin tid men blir veldig fint. Håper å bli ferdig med den før helga er omme (selv om jeg trodde jeg skulle klare det forrige helg...). Jeg har fri i dag, og planen er å slappe av og strikke! God lillelørdag!

1 kommentar: