Ugleshortsen

11/20/2015


Da Vetles bestillingsgenser var ferdig (jeg har oppdratt en ullunge som nå bestiller farger og plagg selv), ville han ha mer strikk. Han foreslo en hvit traktorgenser med hvitt mønster, og mammaen dro litt på det og mente det holdt med en genser. Kompromisset ble hvit og en farge til, og at jeg strikka en shorts til han. Som sagt, så gjort-han valgte seg en fin turkisfarge sammen med det hvite, og valget falt på Lanett. For et år siden hadde jeg aldri trodd jeg skulle strikke i verken Merinoull eller Lanett, begge superwashbehandlede garn, men etter å ha jobbet en stund i garnbutikk blir jeg naturlig nok påvirket. Det gikk med ett nøste turkis og bare et halvt nøste hvitt, shortsen har jeg improvisert frem etter et diagram funnet på Pinterest. Tanken var at den skulle være juleshorts, men jeg kom til å kjøpe en fin sak til det formålet i stedet. Så nå blir det hverdagsshorts til barnehagebruk.

Ufonovember skrider sakte, men sikkert frem-jeg er ferdig med traktorgenser, ullbukser, poncho og babykjole, så nå er det de store prosjektene igjen-Mariusgenseren og Piajakka, pluss det hemmelige prosjektet i rødt som tar sin tid. I helga blir det nok mer strikking på to av dem, vi har ingen planer bortsett fra julemarked på søndag. God fredag!

2 kommentarer:

  1. Så kjekt med en som bestiller ull og farge selv. Og så fin turkis farge. Blir nok brukt mye en så fin shorts.
    Go helg og kos deg med prosjektene

    SvarSlett