Strikkeplaner 2016

1/01/2016

Tradisjonen tro har jeg mange strikkeplaner for det nye året. I fjor bega jeg meg ut på 12 months of knitting, hvor 9 prosjekter ble fullført-ikke verst syns jeg, som pleier å bryte nyttårsforsettene mine første uka i januar. I romjula har jeg rydda i Ravelrykøen, sett på lagergarnet mitt (som jeg helst skal bruke mest av i år, men ingen kjøpestopp eller DUGGing her i gården) og funnet frem intet mindre enn 12 nye prosjekter jeg har lyst til å strikke til meg selv. Et par til mini og mannen fins vel også, men de får komme i et eget innlegg (dessuten er minis strikkegarderobe såpass velfylt nå at han godt kan bruke opp et par plagg før jeg strikker nye, og mannen har flere store plagg som kan luftes litt mer fra skapet før jeg strikker flere. Så snakker vi ikke mer om hvor mange gensere og jakker jeg har liggende til meg selv).

I år har jeg ikke tenkt å kaste meg over noen 12månedersprosjekter, jeg skal være godt fornøyd om jeg bare får brukt litt av lagergarnet på noen av disse fine mønstrene (med planlagt garn i kursiv):
Øverst fra venstre: Nancykofte (tynn ull fra lageret), Breezy Comfort (Alpaca Bouclé fra BC, lagergarn), Sikksakkskjørt (Drops Merino Extra Fine, lagergarn), Klassisk genser (Hoelfeldt Lund ullgarn, lagergarn), Cool Cape (Istex Alafoss Lopi, lagergarn), Holly (Nøstebarn silkeull, lagergarn), Ravello (Drops Alpaca, lagergarn), Still light (ikke bestemt meg for garn), Frøken Seilergenser (Geilsk Tweed og Isager Alpaca 1, lagergarn), Høstjakke (originalgarn), Maryjakka (Drops Air, rubinrød), Setesdal med rundfelling (ikke bestemt meg for garn).

Fire prosjekter mangler jeg altså garn til, og jeg har ikke bestemt hvilket prosjekt jeg starter med. Aller først vil jeg ferdigstille noe av det jeg har på pinnene, Mariusgenseren til mannen er først ut, deretter pusegenseren til meg selv i silkealpakka og silkemohair, pluss ei jakke som ikke ligger på Ravelry (hvor jeg ikke tror jeg har nok garn), og Simpelthen bukse til Vetle, i deilig silkealpakka. 

Godt nytt strikkeår!

2 kommentarer:

  1. Åh - her var det jammen mye fint. Og jeg må si jeg er ganske så imponert over garnlageret ditt! Har også Nancykofta på planen. Egentlig som julegave til mamma, men har veldig lyst på en selv også. Ellers så er mitt nyttårsforsett å bli flinkere til å gjøre ferdig. Har et par tepper og en genser som konstant gir meg dårlig samvittighet..:-( Om jeg strikker litt småtteri innimellom, så er det fullt ut overkommelig å få det ferdig.
    Ønsker deg og dine et fantastisk 2016, og gleder meg til å følge med deg videre!

    SvarSlett
  2. Godt nytt strikke-år! :) Lykke til med alle lekre strikkeplaner, det var mye inspirasjon å hente der. Jeg lager sjelden store prosjekter, faktisk er det største en 7-årig ufo som ble ferdig i går :) Etter mye julegavestrikk er det egostrikk som er planen for 2016, har begynt på et Aestlight til meg selv. Håper du får fullført mange av prosjektene til deg selv.

    SvarSlett