Januarrester og lagerstrikk

1/31/2016


I januar har fokuset vært å strikke opp rester, og det har jeg fått gjort-selv om det er masse igjen! Øverst fra venstre er et pannebånd i merino, med refleksgarn, et par forstørra Babysokker som sitter på foten, et stort sitteunderlag, enda et par babysokker, et Frøkenpannebånd, og til slutt et Vertices Unite. Jeg har strikka et par tøfler og holder på med et par votter i restegarn til kjæresten, de kommer i et senere innlegg. På pinnene har jeg fremdeles Mariusgenseren til kjæresten, den strikkes på nå og da, ermene blir med som buss-og kaféstrikk.



I februar er #restefest2016-temaet Hverdagsjakka, ei stripete jakke som passer ypperlig til smårester i tynn ull på pinne 3-3,5 og Pinneguri kjører samstrikk på Facebook. Siden jeg har strikka opp såpass mye lagergarn i januar (og mer enn 3 prosjekter, som er en av reglene i #javielskerlagerstrikk2016), supplerer med jeg Pickles Merino Bliss i fargen Macademia som jeg har siklet på lenge. Jeg har litt over to nøster i fargen Sitronfromage, og tenker at ei skikkelig solskinnsjakke vil være fin å ha til våren. I Merino Bliss som er en blanding av merinoull, mohair og ren ull, blir det ei lett og litt finere hverdagsjakke. Gleder meg til garnet kommer så jeg kan begynne!

Vi har hatt ei rolig helg med litt husarbeid, legobygging og bare en liten tur ut. I dag blir det nok mer lufting, det verste været ser ut til å være over, og treåringer bør som kjent luftes minst en gang daglig. God strikkesøndag!

3 kommentarer:

  1. Imponerende mye restestrikk! Og så fine ting det blir av det!

    SvarSlett
  2. Fin restestrikk! Det er så gøy å se restegarn bli forvandlet til noe brukbart. Det gjelder bare å finne de rette prosjektene.

    Kos deg med jakkestrikking! :)

    SvarSlett
  3. Thank you for your very good site….

    SvarSlett