Penguono

1/03/2016


Jeg er stor fan av Stephen West aka westknits, og etter å ha sett et par versjoner (og samlinger av restegarn klare for opplegg) på Instagram, måtte jeg bare dykke ned i garnlageret etter passende farger og nøster. Etter å ha samlet sammen ønskelista fra forrige innlegg, rydda jeg i lageret og la garnet tiltenkt de ulike prosjektene i gjennomsiktige plastposer, i en egen skuff på strikkerommet (ja, jeg har et strikkerom...det er også gjesterom, heldigvis). Den andre skuffen er det ikke ryddet i, og derfra kom garnet til den blivende pingvinjakka mi.


I skuffa fant jeg mintgrønn babymerino og grå brushed alpaca silk fra Drops. En rest alpakka etter Winter is coming-genseren (den kommer i et eget innlegg når jeg bare får blokka den) i et stort nøste fikk bli med (det er den som er på pinnene, sammen med en tynn sølvtråd), en neonrosa tynn snor, en liten rest grå angoratweed (fra Garnstudio), korallrosa uld/bomuld og svartmelert Tweed me please fra Garnudsalg, sitrongul Merino Bliss og ferskenfarga Pure Wool fra Pickles, naturfarga minialpakka med tweed fra Sandnesgarn, pluss Drops Loves You 3. I tillegg har jeg gravd i restene etter sy- og broderigarn fra farmorskrinet, og disse korall/ferskenfargede mininøstene får bli en del av bakstykket som strikkes i perlestrikk.

Dette er definitivt et plagg som strikkes for den intuitive strikkingens skyld, men jeg tror likevel den kan bli veldig kul-fargene er favoritter på hver sin måte, så dette må jo bli bra!


2 kommentarer:

  1. Stilig jakke! Veldig fine fargar du har funne fram, så gler meg til å sjå resultatet :-)

    SvarSlett
  2. Ååååå den Penguonon var utrolig stilig og morsom!!! Jeg ser for meg at den passer veldig bra til når du har på bare dongeri og hvit t-skjorte, da er det stlig med noe litt villt til :)
    Ellers mye lekkert du har på lista di altså. Jeg gleder meg til å se hva du kommer til å strikke.

    SvarSlett