Simpelthen syttitall

1/23/2016

paelas har masse fine mønstre til baby og barn, og Simpelthen bukse er en av favorittene mine. Jeg har strikka den før, som gave, da føk den ut av huset før jeg rakk å fotografere den. Nå har jeg strikket den igjen, i deilige BabySilk fra DSA.

Tross forkjølelse og generell dårlig form, er modellen ikke i ro bortsett fra når han sover (knapt nok da), så bildene er noe uklare. I dag har buksa blitt testet ut på Barnas kunstmuseum, og den tåler mye aktivitet, klatring og kryping.

Buksa er strikka etter størrelse 4 år, den er smal i modellen (men det er jo ungen også), så beina er bretta opp og han har god plass til bleia. Jeg gjorde en liten vri ved å strikke snor, lommer og ribbekant i en kontrastfarge for å få ei skikkelig syttitallsbukse. Lommer er en favoritt hos mini for tida, det var ene og alene grunnen til at jeg fikk den på han i dag.
Flere fakta og bilder på Ravelry, det gikk med litt over tre nøster BabySilk i bunnfargen og omtrent et halvt nøste i kontrastfargen. Prosjekt nr 3 i 2016 er herved ferdig, jeg er godt fornøyd og har lyst til å strikke flere av denne i utallige fargekombinasjoner, men først er det bringebærskya som skal ferdigstilles.

God strikkehelg!

4 kommentarer:

  1. De ble fryktelig søte med kontrastfarger i ribben!

    SvarSlett
  2. Digger denne buksa! Har akkurat lagt opp til en selv, til min snart-fire-åring. Skikkelig stilig fargekombo, forresten!

    SvarSlett