På pinnene

3/04/2016

På pinnene er det en del nesten ferdige prosjekter, som ribbeskjørtet på bildet over. Mønsteret heter Lunt ribbeskjørt, og er et lettstrikka, fint prosjekt. Jeg strikker i Drops Merino Extra Fine, i koksgrå-jeg er på femte og siste nøste, så dette burde jeg klare å få ferdig til jobb på mandag. Garnet er lagervare, så dette prosjektet er en del av #javielskerlagerstrikk2016. I tillegg er jeg nesten ferdig med Hverdagsjakka i restefestsamstrikken fra februar, mangler bare et erme så er den klar, og å sy i knapper og feste klippekanter. Frostgenseren til V har jeg tatt en pause fra, ble så lei etter å ha strikket to og så tovet den ene. Heldigvis er det lenge til vi skal dra til Island, så jeg klarer nok å bli ferdig innen den tid. Mariusgenseren til S er ferdig, den mangler bare en vask så skal jeg få vist den frem.

Da Pickles forrige uke kom med vinterversjonen av Frøken Seilergenseren bare måtte jeg ha den, så garn og mønster ble bestilt. Et brudd på lagerstrikkreglene der altså. Jeg strikker den i Tweedyfargen Regnbue, som er en varm grå med spetter av regnbuens farger-veldig fin. Stripene blir i Angora, i en pudderfarge som ikke helt kan bestemme seg om den er rosa eller beige. Fint blir det iallefall, og nå som de har lansert barne-og herreversjonen også, spørs det om ikke det blir familiestrikk.


I skrivende stund har jeg lagt opp til en ny Skappelgenser, på onsdag fikk vi nemlig inn de to nye printfargene i MiniAlpakka fra Sandnes, og jeg strikker i den lyse som heter Akvarell, sammen med en tråd Suri i lys grå (1042). Denne er vi flere som har venta på, så vi er tre stykker på jobb som strikker den-satser på å få tatt et gruppebilde og vise dere når alle tre er ferdige. Jeg bare måtte ha med meg noen nøster Line hjem også, i en deilig sjøgrønn farge (Aqua). To av dem er nå blitt til en sommersinglet til Vetle, og resten skal bli en sommershorts som matcher.

I helgen blir det feiring av bursdagsbarnet som fylte tre år på torsdag, bortsett fra det skal vi nok bare slappe av og kose oss. Jeg satser på mye strikketid!

God helg!


1 kommentar:

  1. Great article, Thanks for your great information, the content is quiet interesting. I will be waiting for your next post.

    SvarSlett