Sommersinglet

3/13/2016

I fjor strikket jeg en benhvit singlet til Vetle i bomull, og den ble brukt så mye at jeg tenkte det var på tide med en ny. Den fra ifjor passer fremdeles, men det er kjekt å kunne variere litt. Årets variant er løselig basert på en rillestrikket topp fra Dales nyeste babyhefte (Dale Baby love 2016), men jeg har strikket med tykkere garn og pinner, og måtte derfor regne om maskeantall og mål. Singleten er strikket i Line, et fint bomull/lingarn fra Sandnesgarn. Fargen er dypere i virkeligheten, de kaller den Aqua, jeg syns den er mer sjøgrønn. Det gikk med to nøster, og fire treknapper fra lageret. Jeg har sydd fast stroppene, siden sånne småknapper ofte spretter ut i bruk, så knappehullene er bare til pynt. Kjappstrikka og veldig søt!

4 kommentarer:

  1. Den var kjempe søt :)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Veldig søt singlet.

    SvarSlett