Baggyluer og lagerreduksjon

4/29/2016

I forrige innlegg gjorde jeg opp status over lagergarnet mitt. Det begynner å komme seg, og nå har jeg tenkt å gå litt mer systematisk til verks for å redusere det enda mer (og for å unngå å kjøpe mer...)

Selv om jeg siden forrige oppdatering har gått til anskaffelse av tre nøster Tynn merinoull, til mitt forsvar fikk jeg vite at ei god venninne venter baby og da måtte jeg bare strikke hentesett fra Klompelompe. Men-det fordrer også at tre prosjekter i lagergarn skal produseres, etter reglene. Ingen har sagt noe om størrelsen på prosjektene, så jeg har satt i gang lueproduksjon-både fordi det er fine gaver, men også fordi det er genialt til odde smårester og nøster som ikke helt vet hva de skal bli her i livet.

Jeg har bare fotografert to av dem, men foreløpig har det blitt til fire baggyluer fra Klompelompeboka. To blå og to rosa som på bildet, den blå er strikka i noe supertynn silkealpakka (muligens med noe kasjmir i, men jeg husker ikke hvor garnet er fra, eller hva det heter), med fire tråder sammen på pinne fire. Den rosa og brune er Geilsk Tweed og Merino Tweed fra Pickles, sammen med en tråd Alpaca 1 fra Isager. Kokosknappene og den lille jukseklaffen pynter luene litt ekstra, kjekt å få brukt litt av knappelageret (størrelsen på det snakker vi ikke om) også.

Disse to luene er en gave til en kollega av mamma som var snill og donerte masse skiutstyr til Vetle og kusina, selv om hun har fått litt betalt er det hyggelig å gi en liten oppmerksomhet tilbake, syns jeg-så ungene hennes skal ikke fryse på ørene! Den blå passa til Vetle, som ikke ville ta den av seg igjen, og ikke til åtteåringen den var tiltenkt, dermed ble det enda en i større størrelse-og jeg har en tredje på pinnene i ministørrelse. Flere rosa blir det nok også, liker godt blandinga tweed og tynn alpakka.

Planen for lagerreduksjonen nå er å få bukt med tweedgarnet, smårestene i alpakka og ull, og ha et luegavelager. Det får bli maiprosjektet, selv om jeg nok kommer til å strikke på hentesett, Betty og Audrey innimellom.

Etter jeg skrev dette innlegget, så jeg at månedens restefestprosjekt hos Pinneguri er Perleskjørtet fra Surrehue, og det skal jeg strikke i tweed og tynn alpakka-da blir det litt færre luer, men jeg har jo mer garn på lur! 

1 kommentar:

  1. Kjekt å få slanket garnlageret, og da er luer perfekte prosjekter. Disse ble fine! :)

    SvarSlett